3. 6. 2023

Dvě nové knihy Šrí Nisargadatty Maharadže

Ty jsi TO   Paramátman ve všem a v každém


Přátelé z www.advaita.cz připravili k vydání dvě nové knihy promluv Šrí Nisargadatty Maharadže:

Ty jsi TOTat Tvam Asi - Ty jsi TO (promluvy z let 1975 - 1980)

Knihu si lze objednat v tištěné, nebo eletronické podobě na: www.dybbuk.cz/knihy/tat-tvam-asi

 

„K tomu, abyste poznali pravdu, je potřeba ji zakusit, jinak zůstává pouhou představou. Během života jste vždy Já / Átman. Jakmile jsou nečistoty odstraněny, Já splyne s Já. Tisíce let uplynulo, miliony lidí přišly a odešly. Všichni se nakonec rozplynuli do Já, kde není ani pocit bytí. V tomto stavu není ani sebenepatrnější pocit ‚jáství‘. Opravdový hledající nikdy nezapomíná meditovat na Já. Pro něho neexistuje nic kromě této meditace. Získává úplnost Átmanu. Ten, kdo je zaměřen do světa a ponořen ve světských činnostech, žije v utrpení a stále znova se rodí. Opravdový žák žije podle slov Gurua. Žije jakožto vědomí neboli přebývá v Já. Každé ovoce, je-li nezralé, je hořké či bez chuti. Po určité době, několika dnech či měsících, se v něm objeví sladkost. Poté co si vyslechnete tyto promluvy, pakliže budete trpěliví a setrváte na své cestě, zakusíte na sobě jejich účinky. Nebude to pouhé pozorování, ale bude se jednat o váš vlastní prožitek Já. Když budete vytrvalí, zakusíte na sobě podle své víry změny.“

  

 

 

 

Paramátman ve všem a v každémParamátman ve všem a v každém (promluvy z let 1954 - 1956)

Knihu si lze objednat v tištěné, nebo eletronické podobě na: www.dybbuk.cz/knihy/paramatman 

 

„Seberealizace značí konečné osvobození. Ten, kdo vskutku cítí lítost nad svou bezvýznamnou existencí, je způsobilý obdržet Sebepoznání. Toto poznání není výsledkem mnoha druhů duchovní praxe. Zapletení se do složitých záležitostí vás nemůže kvalifikovat pro to Nejzazší. Ten, kdo si je vědom podřadnosti a zbytečnosti všech dalších aktivit a vyvine důvěru ve své Átman jakožto jediného Boha, je  kvalifikován k tomuto Sebepoznání. Pravé Já zůstává nepovšimnuté kvůli vrstvě tělesné totožnosti. Tato tělesná totožnost je pokořena skutečnou oddaností, a tím rovněž dochází k přibližování se k Átman. Jakmile je tělesná totožnost zničena pomocí oddanosti, pak to, co zůstává, je Parabrahman.“